15 Ocak 2013 Salı

BEBEKLER İÇİN BALIK ÇORBASI TARİFİ

Bugün canım oğluma ilk defa balık çorbası pişirdim. Çok ama çok lezzetli bir çorba oldu. Şu sıralar pütürlü yemeye alıştırmaya çalıştığım için, ilk başta blender'dan geçirmedim. 3-4 kaşık güzel güzel içtikten sonra; pütürlerinden dolayı zorlandı maalesef. Ben de çorbayı son bir aşama blender'dan geçirip, afiyet ile oğluşa içirebildim. 

Aslında bebeğinize hazırlayacağınız bu çorbadan fazla yapıp, içerisine istediginiz baharatları ve tuz ekleyip, kendiniz de içebilirsiniz. O kadar lezzetli oldu, balık çorbası sevenler için.

Bu çorba için bugün kullandığım malzemeler:

1 porsiyon çorba için malzemeler: 

*Yarım çipura
* 2 adet arpacık soğan
* Küçük boy bir havucun yarısı
* Küçük boy bir patatesin yarısı
* 1 tatlı kaşığı pirinç unu

Yukarıdaki malzemeler ile tam tamına bir kase çorba çıktı. İlk olarak çipura'nin üzerini örtecek kadar içme suyu ile çipura'yı 10 dk haşladım. Haşladığım balığın suyunu süzgeçten geçirip bir kaseye aldım. Süzgeçten geçirme sebebim, suda herhangi bir kılçık kalmasını önlemek. Daha sonra kenara aldığım balığın kılçıklarını ayıklayıp, küçük parçalar haline getirdim.  Küçük bir tencerede küçük küçük dogradığım arpacık soğan ve pirinç ununu çok az bir zeytinyağında kavurdum. Soğanlar hafif pembeleşince, ayrı bir kaseye aldığım balık suyunu ekledim, ve bu karışıma çok küçük ( bebeklerin yiyebileceği pütürlük boyutunda) doğradığım patates ve havuçları da ekledim. Malzemeler pişmeye başladığında minik parçalara ayırdığım balıkları da ekleyip, çorba suyu muhallebi kıvamına geldiğinde ocağın altını kapattım.

Afiyet olsun:)

*İlk resim çorbanın pütürlü hali; ikinci resim ise blender'dan geçmiş halidir.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder