16 Ocak 2013 Çarşamba

BEBEKLER İÇİN KARNIBAHARLI SEBZE ÇORBASI

Merhabalar,

Ben bebeğim doğduğu günden bu yana bebeğime hiç hazır sebze-meyve püreleri vermedim. ( aptamil devam sütü ve tahıllı muhallebileri dışında) İki günde bir taze olarak hazırladım sebze yemeklerini. Bu sebeple, menüyü çeşitli tutmak da bir çaba gerektirmekte. Bu sebeple, blogumda fırsat buldukça, yaptığım öğünlerin tariflerini vereceğim. Bebekler için sebze yemekleri hazırlamak çok aynı aslında, ama bebeğimin severek yediği karışımları denemek isteyen olur diye buraya yazmak istiyorum.

Bana göre, bebeklerin de ilk gün itibari ile damak zevkleri bulunmakta, bu sebeple bebeklerimiz sırf vitamini alsın diye tatsız karışımlar yapmamalıyız. Bizlerin de seveceği karışımlar olmalı hazırladıklarımız. Bu şekilde yeme alışkanlıklarına yardımcı olmalıyız. Mesela ben ilk günden beridir, sebze pürelerine soğan katıyorum lezzet katsın diye. Örneğin benim bebeğim sebze çorbalarını yoğun kıvamlı sevmekte, bu sebeple sulu yapıp, tadını kaçırmamaya çalışıyorum.

Bugün de bebeğime karnıbaharlı sebze çorbası hazırladım. İşte tarifi:

Malzemeler: ( Bu malzemeler ile iki porsiyon çıktı. )

* karnıbaharın en küçük parça çiçeklerinden 4 adet
*1 orta boy havuç
*küçük boy soğan
*1 çorba kaşığı yağsız kıyma
*1 orta boy patates

Tüm malzemelere üzerini örtecek şekilde içme suyu ilave edip, malzemeler iyice piştikten sonra, ocağın altını kapattım. Ve blender ile pişen sebzeleri ezip, koyu bir kıvam halinde çorbamı oğluşuma afiyet ile yedirdim. Kalan bir porsiyonu ise yarın vereceğim.

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder